Tuesday, October 26, 2010

Interview lagi...

Salam n hye semua!...

Ok, mlm nie saya nk bgtau citer saya pegi interview keje kat tadika tadi..huhu..kononnyer nk jadi cikgu tadika macam dalam citer Epilog Syurga Cinta la plak..wuwuu...

Orang laen interview keje waktu pagi kan tapi saya plak pegi interview keje waktu tengah hari..hehehe..nasib baik dia mintak gak saya dtg interview..Act, tadika tue duk kat belakang hospital. Saya tau tadika tu ada jawatan kosong masa saya google lar..huu..dalam iklan tue, dia cakap utk kump tadika n sekolah rendah so, saya faham saya nk apply jwtn guru BI tapi sebaliknye yg terjadi. Nk tau ape jadi? Meh saya cite yer kat bawah nie.. =)

Mula2 sampai tue, saya kene isi form pengambilan pekerja dulu n beberapa minit pastue, guru besar pun panggil saya masuk bilik die..Guru besar nie perempuan n dia merupakan bekas guru bahasa Inggeris. Dia bagi penerangan pasal tadika dulu. Dia cakap keje kat situ start pukul 7.30am sampai 5.30pm, waktu pagi kene ajar budak2 kecik yg umur 1- 4 tahun belajar, jaga makan minum dorg. Waktu petang plak, kene jaga budak2 sekolah rendah yg dh habis belajar kat sekolah kebangsaan, kene tunjuk cara solat yg betul, ajar dorg bt h/work n last sekali baruuu ajar subjek Bahasa Inggeris..Adoyai..terkejut jugak saya dgr..Masa lunch xleh kuar sbb dah ada tempat utk staff makan, rehat n solat..

Kesimpulannya, saya wajib berada di tadika dari pagi sampai petang..Waaa~...xsanggup weyh!!!!...

So, saya pun terfikir mmg tempat nie bagus kalau nk tinggal anak2 yg mak ayah keje dr pagi sampai ptg tapi saya still xdapat terima tawaran keje tue sbb saya kene ambik mama n adik2 dari sekolah waktu tengah hari so, saya decide tadi saya tolak tawaran keje tue..hehehehe...

hmm..tue jelah citer saya hari nie...next time, kite jumpe lagi ek!

bai!

No comments: